mandag 9. juli 2012

VISUM

Idag var jeg da på ambassaden får å få visum. Jeg bor jo ikke så langt unna, ca en halv time, så det var ikke noe problem å komme seg dit, tok bare en buss som stoppet rett utenfor, men jeg måtte allikevel stå opp tidlig siden timen min var 09:30. Jeg dro først innom Aspect kontoret som er ca. 15 meter unna for å legge fra meg tingene. Det er nemlig ikke lov å ha med seg så mye inn på ambassaden. Det var en del kø, sto utenfor ambassaden i ca. en time, før jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen og kom inn i selve intervjurommet. Det er bare et ganske lite rom med flere luker så alle hører hva du sier(ganske kleint når du snakker like dårlig engelsk som meg..). Først kom luke 1-leverte penger, fikk kølapp, så luke 2- fingeravtrykk og så luke 3-intervju, fikk kun to spørsmål: Hvordan er familien din og har du vært involvert med politiet. De var utrolig hyggelige de som satt der, så for dere som gruer dere til vanskelige spørsmål: de vet at du er utvekslingsstudent og har ingen plan om å grille deg:)

Etter jeg var ferdig på ambassaden var planen å lete etter en shorts som er lenger enn fingertuppene, som er en av reglene på skolen. Men jeg fant ingen ting jeg likte så da dro jeg bare hjem, som tok alt for lang tid, pga. det dumme buss for tog opplegget som er nå, kjedelig.. Kom meg hjem tilslutt til nybakte boller og dro rett til Kragerø :D








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar